Jak nastříkat auto Plasti dipem - Blog

Stříkání celého auta odstranitelnou barvou Plasti Dip

Chtěli byste si nastříkat auto Plasti dipem, ale nevíte jak na to, případně z toho máte strach? My Vám ukážeme, jak na to. Viz naše promo video:

 

Abyste se nemuseli trápit s tím, kolik barvy a jaké příslušenství budete na Vaše auto potřebovat, připravili jsme pro Vás přehledného průvodce. Na této stránce si můžete podle velikosti Vašeho auta vybrat set, který obsahuje vše potřebné. Klikněte na následující odkaz:

http://sprievodca.plasti-shop.cz

 

1. Mytí, sušení a odmaštění:

Auto je nutné před stříkáním pořádně umýt, ideálně se saponátem. Po umytí je vhodné auto buď úplně vysušit, nebo nechat odstát několik hodin. Vlhkost mezi jednotlivými díly (ve spárách, mezi lištami, pod těsněními a pod.) Se drží velmi dlouho, proto je třeba se na tato místa zaměřit. Pokud by tam zůstala vlhkost, může to způsobit problémy v podobě odliepajúceho se Plasti Dipu.
Pokud již máte auto umyté a vysušené, můžete se pustit do odmašťování, pro tento účel můžete využít 
odmašťovací utěrku a technický líh z naší nabídky (jsou obsaženy také v setech na auto).

 

2. Oblepování a příprava auta:

V mnoha případech může usnadnit práci demontáž některých dílů, i když to není vysloveně nutné. Jde například o kliky dveří, přední masku, kryty kolem mlhovek, těsnění a podobně. Velmi často je demontáž těchto dílů otázkou pár sekund / minut a spočívá v povolení pár šroubů. Pokud nevíte jak na to, s velkou pravděpodobností najdete postup na YouTube. Pokud si na to netroufáte, nevadí, obejdete se i bez demontáže a tato místa jen oblepit nebo si při stříkání dáte na těchto místech více záležet. Například kliky dveří je vhodné vybrat proto, aby se Vám snadněji stříkaly ze spodní strany, resp. i prostor pod klikou na dveřích. Dá se to však i bez demontáže, postup uvidíte ve videu.

Pokud si na oblepení auta dáte záležet, budete mít méně práce po nastříkání..

Díly, které jsou od ostatních odděleny mezerou a zároveň jejich nastříkáte dostatečně silnou vrstvou, oblepit nemusíte. Velmi často jsou to např. přední světlomety. Na druhé straně, všechny okna je výhodnější buď zalepit úplně, nebo nechat odkrytý jen cca 5cm pás po jejich obvodu (který by měl být zastříkání dostatečně silnou vrstvou, aby se dal pohodlně odstranit), protože je jednodušší odstranit kus papíru jako cákance a menší přestřiky bez potřebné tloušťky vrstvy.
Díly, které nejsou odděleny mezerou, je třeba nahrubo zakrýt papírem a žlutou lemovací páskou, následně po obvodu precizní nalepte modrou pásku 3M na detaily (je obsažena v setu na auto), která musí přesně kopírovat linii av žádném místě nesmí žlutá páska pretŕča pod modrou páskou. Tuto modrou pásku stáhnete minutku po poslední vrstvě. Pomůcka - nechte si dustupný konec pásky, abyste ji uměli snadno uchopit. Pokud byste tuto pásku stáhli později případně až po uschnutí Plasti Dipu, tak natrhnete i tuto vrstvu a nevytvoříte rovnou linii.
Pokud se dostanete do stádia, kdy potřebujete Plasti Dip prořezat, využijte k tomu žiletku nebo skalpel, ne ulamovací nožík.

Prohlédněte si naše video, jak připravit auto před stříkáním barvy Plasti Dip

:

 

3. Stříkací zařízení:

Na stříkání Plasti Dipu doporučujeme stříkací zařízení EARLEX. Ať už model EARLEX MS2901, který byl vyvinut pro aplikaci Plasti Dipu, nebo model EARLEX HV3500, kterým také dosáhnete perfektní výsledky. Pokud potřebujete aplikovat Plasti Dip jen jednorázově, můžete využít naši půjčovnu stříkacího zařízení EARLEX.
Plasti Dip je možné stříkat i klasickými vzduchovými zařízeními s kompresorem, ale protože se orientujeme na elektrické stříkací pistole, nemáme v tomto směru takové bohaté zkušenosti jako s pistolemi EARLEX. Zvykne se využívat plničová pistoli s větší tryskou (1.8 - 2.0) a nízký tlak.

 


4. Stříkaní Plasti Dipu:

Auto je připraveno, můžete se tedy pustit do stříkání. "Hustý Plasti Dip" (tj Rubber Dip) se ředí v poměru 1: 1 ředidlem S6001, stříkatelný Plasti Dip (tj Rubber Dip Spray, většinou se jedná o barvy Pravá Metalíza antracit, starozlatá nebo stříbrná / hliníková) se již neředí, je třeba ho jen důkladně promíchat.

První vrstva: (resp. I první dvě vrstvy) by měly být rychlé, lehké, s menším průtokem, aby vytvořily "poprašek", na kterém se nebudou tvořit stekance při dalších vrstvách.

Další vrstvy je vhodné zalévat s 50% překrýváním stříkaných pruhů. Při stříkání z větší vzdálenosti dostanete drsnější povrch. Bok auta je vhodnější stříkat jedním tahem po celé délce, předejdete tak možným pruhem mezi jednotlivými díly, pokud byste je stříkaly samostatně. (např. přechod blatník-dveře, dveře-dveře).

Bodové stříkání: mezi 2. a 3. vrstvou, taktéž i mezi 3. a 4. vrstvou doporučujeme nastříkat bodovým paprskem všechny hrany, mezery mezi jednotlivými díly a podobně.

Poslední vrstva: by měla být opět "vlhká", aby naleptanou předešlé vrstvy, což Vám usnadní stěhování modré lemovací pásky.

Mezi vrstvami je třeba počkat, v závislosti na odvětrání prostoru, cca 10-30 minut. Při stříkání další vrstvy by měla být ta předcházející suchá na dotyk (testovat to můžete na místech, kde budete Plasti Dip stahovat). Je vhodné, aby výsledek stál před používáním alespoň přes noc, i když je suchý na dotek už po půl hodině. Nástřik ještě za první dny "dozraje" a mírně ztvrdne, zejména těsně po nastříkání je náchylnější na poškození.

 

 Prohlédněte si video jak stříkat Plasti Dip

:

 

Po nastříkání si dávejte pozor zejména při tankování, doporučujeme pod pistoli podložit utěrku, které bývají na stojanech. Nafta a benzín Vám totiž mohou na Plasti dipu zanechat skvrny.

 
0 Komentár

Košík  

Nákupní košík je prázdny

Košík Objednávka

Proc Plasti-Shop